fbpx

Interview met de klant: BUKO

Maak kennis met Robert Emmerich van BUKO

Terugblikken op de afgelopen tien jaar doe je natuurlijk met speeches van mensen binnen de Binck-familie. Maar hoe leuk is het om de microfoon door te geven, aan iemand die al een tijd meewandelt op het pad naar succes? We laten Robert Emmerich, algemeen directeur van BUKO Infrasupport en BUKO Waakt, aan het woord.

Een directe klik

Hoe ontstond de samenwerking met Binck? En hoe is deze zo sterk geworden in de afgelopen jaren? De samenwerking tussen BUKO Infrasupport, specialist en marktleider in Nederland op het gebied van tijdelijke verkeersmaatregelen, en Binck ontstond in 2017. Robert Emmerich en Mario van de Vorstenbosch ontmoetten elkaar in het oude kantoorpand op de Zonweg 28. “We hadden direct een leuke klik. Mario is een normale en authentieke gozer, net als ik. Een praktijkman met een ondernemersgeest. What you see is what you get. Misschien klinkt ‘jongens van de straat’ heel stoer, maar we zijn allebei wel een tikkie rauw. We bereiken dingen door hard te werken.”

Robert was destijds commercieel directeur en vond het prima om de figuurlijke deur voor Mario te openen. Hij introduceerde Binck bij de vestigingen van BUKO Infrasupport, maar daar bleef het bij. “Verkopen is gunnen. Die gunst was stap één, maar stap twee is je werk goed doen. Als ik Mario deze kans gaf, lag de bal vervolgens wel bij hem. Binck moest het waarmaken en dat gebeurde.”

'Mario is een authentieke gozer, net als ik'

Een goede match

De kernwaarden van Binck worden ook wel ‘De Drie B’s’ genoemd: blij, betrokken en betrouwbaar. Het zijn waarden die sterk overeenkomen met de vier werkgeversbeloften van BUKO. “We werken veilig, zijn betrokken, maken plezier en kijken vooruit. Als we onze bedrijfsculturen vergelijken is er zeker een DNA-match. We hebben allebei relatief jonge medewerkers en een informele cultuur. Als eindverantwoordelijke streef ik naar goed werkgeverschap. Daarmee bedoel ik dat onze medewerkers kostbaar zijn. Als je het bij een bedrijf naar je zin hebt, dan doe je je best. Ik denk dat Binck en BUKO zich tegelijkertijd richten op mensen én resultaten. Daardoor bereiken we mooie dingen.”

Work and pleasure

Die informele culturen zorgen ook voor het nodige plezier onder het personeel. Zo kunnen de adviseurs van BUKO Infrasupport het goed vinden met de medewerkers binnendienst en planners van Binck. En wat doe je – naast hard werken – als je een klik hebt? Leuke dingen doen. “Onze medewerkers bezochten met elkaar De Vrienden van Amstel LIVE en de Toppers.” Ook gingen mensen van BUKO mee met een Binck-trip naar Borussia Dortmund. “Het is misschien een bijkomend voordeel, maar ook belangrijk. Zo ontstaat er namelijk echt een relatie.”

'Binck moest het waarmaken en dat gebeurde'

Met elkaar meegroeien

In de jaren die volgden groeiden beide organisaties hard en de samenwerking werd alsmaar sterker. BUKO Infrasupport heeft ondertussen 11 regiovestigingen, waarbij Binck levert aan een groot aantal van deze locaties. Robert: “We zijn met elkaar meegegroeid, maar daarvoor moet je allebei scherp blijven. Ik vind Binck een voorbeeld van een bedrijf dat de klantbehoefte goed aanvoelt en invult. Door hun flexibiliteit en het nakomen van afspraken worden wij ook weer geholpen.”

Robert waardeert daarnaast de ondernemer in Mario. Jaren geleden al, in het oude kantoor op de Zonweg, maar vandaag de dag nog steeds. “Hij heeft overal zelf voor moeten werken en haalt eruit wat erin zit. Het leven biedt je een aantal uitdagingen en kansen. De wijze hoe je daarmee omgaat, definieert je als mens. Ik heb hem een kans gegeven en hij heeft hem gepakt.”